hits

oktober 2015

The biker


I can never have too many variations of the biker jacket in my closet, and this little fella from Holzweiler is coming home to daddy next spring. It makes the most slouchy outfit look awesome.


Pants: Leon Louis / HEVN, jacket: Holzweiler SS16, t-shirt: Leon Louis / HEVN, ring: Tom Wood, necklace: Tom Wood, glasses: Komono, shoes: Sneaky Steve

Photo: Mary-Anne C. Gulbrandsen



H&M x Balmain - dette koster herreklrne

5. november kommer endelig H&M sitt samarbeid med luksusmerket Balmain ut i butikkene. Jeg har tatt noen runder med meg selv om hva jeg egnetlig synes om kolleksjonen. Tankerekken min har beskt bde gjengen i Jersey Shore, Ed Hardy (et navn som aldri burde nevnes i noen sammenheng) og tok samtidig en runde p utelivet p Solli Plass, som er kanskje siste stasjon for f delagt en ellers god kveld ute. MEN denne tankerekken har ogs blitt skviset ut fordi jeg fler at jeg M ha en mening om disse plaggene og generellt de legendariske samarbeidene H&M har ftt til opp gjennom rene, og tanken min om vulgre vestkanstfruer og sleipe gutter med altfor mye gel i sitt perfekte, fnede hr p Solli plass kan absolutt godt bekreftes, MEN bunnen i kolleksjonen er SOLID (og uttales ikke Solli).

Kvalitetene er nydelige og snittene HELT r, og dette er faktisk udiskuterbart. Broderingene er hndlagde og det er helt vanvittig at de har ftt til et slikt samarbeid, med slike kvalitetsklr til en spass god pris. Til informasjon har produksjonen av enkelte plagg mttet starte for halvtannet r siden, for rekke og bli ferdig, og en av kjolene i kolleksjonen har over 200 000 hndsydde perler p, s dette har vrt et omfattenende stykke arbeid, som ogs har ivaretatt Balmain sin historie og verdi samtidig som de har klart f skviset prisene ned for gjre dette tilgjengelig for meg og deg. Det sier seg selv at disse blir svrt vanskelig f tak i, og at det finnes veldig f av disse "piecene" i Norge, men det er mange, virkelig pene plagg i kolleksjonen som str stdig for seg selv og som er litt mer tigjengelig. Ikke minst kan hele kolleksjonen "styles ned", slik at den passer et litt mer "up-to-date" motebilde.

Denne kolleksjonen er en slags oppsummering av Olivier Rousteing karriere I Balmain, og er kanskje ikke ndvendigvis en trendbasert kolleksjon, men elementene i seg selv vil kunne benyttes i dagens trendbilde. Trend eller ikke - det er faktisk ikke s nye, for nr man har mulighet til f et stykke klassisk Balmain i klesskapet sitt, (klassisk trumfer trend), til en brkdel av hva det egentlig ville kostet, har iallefall jeg sltt bort tanken min om alle vulgariteter og omfavnet helhjertet hele dette motehuset og samtidig H&M som har klart f dette til. Tusen takk!

Men om du lurer p hva dette vil koste deg, har jeg ftt tak i prisene p plaggene, slik at du kan planlegge det som vil bli "survival of the fittest", tordsag 5. november. Det ER lurt st i k, men et tips fra meg er; planlegg gjerne hva du nsker, s er sannsynligheten for at du ikke kaster bort noe tid og fr tak i det du skal ha, mye strre. Jeg har vrt ute i krigen fr, og gr gjerne ut i krigen igjen for sikre meg noen av plaggene jeg har lagt min elsk p. Et annet lite tips fra meg: Ikke st foran meg i den ken... ;)







Pat McGrath lanserer egen makeuplinje



Dette er en av de villeste makeup-nyhetene i r. Den legendariske makeupartisten Pat McGrath lanserer nemlig sin egen makeuplinje i morgen, og om du ikke vet hvem hun er, s har du garantert blitt influert av henne p noe vis. Hun er nemlig hjernen bak de mest trendsettende makeup-looksene p catwalken opp gjennom tidene og har ogs sttt bak noen av de mestsellende produktene for blant annet Covergirl, MakFactor, Dolce & Gabbana og Gucci

N str makeupartistene verden over med hjertet i halsen, i hp om f tak i hennes frste produkt, som det bare lanseres 1000 stk av. Resten av hennes makeuplinje kommer i 2016, men vi vil helst ikke vente. Hennes debut-produkt, Gold 001, som alts slippes i morgen, er et helt unikt produkt som hun selv ikke vil definere som noe annet enn et gullpigment

Dette gullpigmentet kommer i et sett (bare innpakkingen i seg selv er genial) med Mehron Lixing Liquid, en spatel i metall og en liten beholder for blande pigmentet i. De sm, fine pigmentene kan brukes rett p yelokket som en yenskygge, men kan ogs blandes med Mehron mixing liquid for f.eks lage en sterk eyeliner eller for bruke p leppene. Det er bare fantasien som setter grenser for hvordan dette produktet kan brukes, men vi kan forvente at dette er et kvalitetsprodukt, som har nok sterke pigmenter som gjr at gullfargen faktisk ser ut som ekte gull, eller som kan gi en nydelig highlight om det mikses inn i fuktighetskrem, primere eller foundation. Uansett hvordan du velger bruke produktet, virker dette produktet som starten p en ny era av rocknroll innen makeup - helt rtt!

Bruk klokken over skjorten

Det er lov eksperimentere litt og vri p reglene til selv de mest klassiske herre-elementene. En s enkel ting som ta en "vanlig" herreklokke over den hvite Oxford-skjorten, gjr uttrykket enda mer lekent og nettopp det at de er klassiske, og har satt sitt stempel i historiebkene, gjr at dette blir enda mer interressant.

Dette er ikke noe nytt! Stilikonet Gianni Agnelli var kjent for nettopp dette, og andre gentlemenn har fulgt etter. Det kan virke som en merksnodig ting gjre, men alt handler om vaner og mnstre - og er det ikke det vi nsker bryte ut av av og til?


Stilikonet Gianni Agnelli var kjent for nettopp klokken utenfor skjorten. S enkelt og s kult!



Klokke: Gant, skjorte med mine initialer: Gant

Co-lab med @thefashionography

Meg under en motevisning i Paris Photo: George Stratigis

Dette er utrolig takknemmelig! Etter en liten tur i utlandet i hst, ble jeg visst lagt mer merke til av endel fotografer og magasiner, enn jeg ville trodd selv. Et av de store navnene i blogg- og instaverdenen tok kontakt med meg fordi de digget stilen min. De hpet jeg ville starte et samarbeid med dem, og det var jeg ikke i tvil om. Jeg har n startet en co-lab med www.thefashionography.com, der de vil poste enda mer av meg og min stil, samt at jeg vil vre med som kurator p deler av siden som omhandler klr, accessoirer og kunst. Jeg m innrmme jeg synes det er veldig stas f respekt formin egen stil, som kanskje ikke har vrt den letteste svelge for alle alltid. Flg dem gjerne p Instagram og f mer "insides" fra en industri jeg alltid lar meg engasjere av.

Jakke til 38 000,- eller jakke til 599,-?

Hva koster hva?

Sommerens stor hit var frynser, og det fortsetter i hst og vi drar p litt til neste sommer ogs, bare for vre sikker p at vi har ftt ristet fra oss. Jeg hadde veldig lyst p denne jakken fra Saint Laurent, som er p bildet til hyre over, men selv som dedikert fashionista, er det for meg bare ren idioti at mote bidrar til et s stort klasseskille som bare en enkel semsket skinnjakke kan gjre. Denne jakken koster 38 000 norske kroner i butikken, og selv jeg som dedikert fashionista, fikk hakeslepp da jeg s denne prisen.

Dette er ikke noe vurdere engang, og BR ikke vre noe vurdere, om man er en gjennomsnittlig nordmann, med gjennomsnittlig inntekt. Klr skal ikke ta livet av en konomisk, men vre gy og lekent, og det trenger ikke koste mye penger. Fr i tiden, fr kjedene tok over verden, og fr merkene tok monopol p "de kule kidsa", lekte man seg mye mer med hva som var kult av snitt, tekstur og farger (selv om plagg som Levis var hot og et ettertraktet merke). N vil vi helst ha det dyreste, men etter min mening, gjr det ikke deg noe mer spesiell - heller tvert imot. Om dyre designplagg og vesker blir mainstream, er det akkurat det du blir om du investerer i bare dyre ting for merkets skyld, og hvem vil g i ett med tapeten?

I slike tilfeller, som nr hodet til en fashionista som meg begynner spinne etter ha sett en jakke jeg liker veldig godt, er det godt vi har vintage-butikker. Og gjett hva - jeg fant en lignende jakke, som den fra Saint Laurent, hos Velouria Vintage p Lkka, til bare 599,-. Det er en prisforskjell p 37 401 kroner, og det for et trendplagg, som man gjerne ikke vil kunne bruke i 5 r fram i tid. Vi alle skjnner at det er en ganske stor forskjell, og vi alle kan begynne fantasere om hva vi kunne brukt de andre pengene til.

Det merkehoreriet vi bedriver med n for tiden, skader oss og skader ungdommen som vokser opp. Aldri fr har vi havnet i strre gjeldskrise, og dette er noe av grunnen; at det har blitt s populrt ha ekstremt dyre merkeklr slik at vi mister p hodet og rva i samme fatning. Jeg skal ikke ta p meg en skinnhellig rolle i denne sammenheng, for jeg har endel merkeklr jeg ogs, men ALT er kjpt p salg til en svrt gunstig (men ikke alltid like heldig) pris. Jeg er en av de som ogs br skjerpe meg mer, og denne jakken ble en liten yepner.


Jakke: Velouria Vintage, genser, Diesel, bukse: Samse Samse, skjerf: vintage Yves Saint Laurent fra Velouria Vintage, sko: Adidas, solbriller: Marc by Marc Jacobs, hatt: Vivienne Westwood


Foto: Polliani




.

Forholdet er over

Photo: Chiara de Falco

Jeg trodde jeg hadde funnet gull. Jeg trodde livet mitt endelig hadde funnet svaret jeg hadde ventet p i lang, lang tid. Jeg husker hvor skummelt det var si ja til noe som ville endre p situasjonen jeg befant meg i - det var tross alt et liv jeg var vant med, tidvis komfortabelt, men komfortabelt nok til at en hvilken som helst endring ville vre ta et skritt ut i noe ukjent og "farlig". Men jeg husker jeg var glad. Jeg var glad fordi noen brydde seg spass om meg at jeg var overbevist livet mitt ville bli mye bedre enn der jeg befant meg, og jeg var spass sikker p denne muligheten at jeg valgte takke ja til et livslangt forhold.

Men forholdet viste seg bli mye verre enn jeg noengang hadde blitt utsatt for. Jeg ble ndt til si nei til tidligere relasjoner og da det var da helvetet startet.

Jeg befant meg i Paris frste gangen. Det var fashion week, og jeg var ndt til jobbe. Jeg hadde ftt en advarsel om at alt ville ta slutt innen 72 timer, fordi "grensen var ndd" - en grense jeg stadig prvde fylle. Men bare 24 timer senere slo alt seg vrangt, p en lrdag, alene midt i Paris, og jeg har aldri flt meg s ensom i hele mitt liv, og ikke hadde vr "avtale" om 72 timer blitt overholdt. Ikke hadde jeg mulighet ringe og snakke med noen, og jeg prvde alt jeg kunne for n fram til noen som kunne hjelpe meg - men jeg antar helgen hadde ftt overtaket.

Det var ikke fr p mandag, to dager etter, at jeg fikk svar, men situasjoen var fremdeles uforandret og jeg flte meg nrmest som en kriminell, bare fordi jeg valgte ta med meg jobben til Paris, noe som viste seg ikke vre s lett.

De siste dagene under Paris Fashion Week ble mye vanskeligere enn de trengte vre, og jeg savnet det livet jeg hadde gitt opp. Uten svar p flere dager, kom sinnet, og da jeg var kommet hjem til Norge ble jeg ndt til konfrontere mitt nye liv og ta det tilbake.

Jeg ringte til One Call og spurte hvordan det var mullig at de valgte sperre et abonnement bare 24 timer etter jeg hadde ftt frste advarsel om at tlf min ville bli stengt etter 72 timer, og det midt i en helg. De hadde ikke noe fornuftig si, annet en at jeg kunne ske om ke kredittgrensen. Jeg ble da ndt til forhndsbetale et nytt belp, selv om regningene mine var betalt, for kunne bruke telefonen min, men bare en kort stund etter dette, ble telefonen min stengt igjen.

Servicen p mine egne sider hos One Call, gjorde ikke saken mye lettere, da det ikke var mulighet for meg pne telefonen selv slik jeg hadde kunnet i mitt tidligere forhold, og som kunne gitt en viss trygghet midt i en jobb, i utlandet, i en helg, der jeg var avhengig av kunne kontakte mine relasjoner. Totalt ble telefonen min stengt 4 ganger etter denne helgen, bare fordi jeg befant meg i Paris, med noe hyere omkostninger enn vanlig - noe en jobbtelefon i utlandet gjerne frer med seg.

De siste gangene telefonen min ble sperret, fikk jeg ikke engang varsel om dette p forhnd, slik at jeg kunne gjort noe med saken. Hvor mye skal den "gode servicen" til One Call gjre for at man ikke trenger kjenne seg som slum, nr man prver ringe opp noen mitt i et jobbmte, og f hre at telefonen er sperret nok en gang, selv med regninger betalt?! Jobbene mine resten av uken etter Paris, ble svrt, svrt vanskelige. Jeg kunne ikke engang ringe servicetelefonen til One Call fra min telefon, da den var sperret, og jeg mistet en jobb p grunn av dette.

Det m ogs sies at forbruket mitt ikke har blitt hyere med et nytt abonnement, men i de to andre mnene jeg har hatt One Call som leverandr, har jeg ftt beskjed om at forbruket p nett nrmet seg fullt, og jeg mtte betale inn et belp for fortsette samme nettilgang. Den summen jeg hadde spart p bytte fra Djuice til One Call, ble dermed ikke noe jeg sparte p allikevel.

Etter BARE tull med One Call, null trygghet i forhold til en kundeservice som begrenser seg til ukedager, sene svar og ingen advarsel om sperre telefonen min, selv etter at regninger er betalt, samt hyere omkostninger enn tidligere, har jeg funnet ut at jeg gjerne betaler 100 kroner mer i mneden for f f full trygghet i bruken av min jobbtelefon.

Det er beklagelig at dette foholdet tok slutt, men jeg tror det er best for oss begge. Heldigvis har jeg mine gode , gamle venner fra Telenor, som enda ikke har gitt meg opp, selv etter denne tffe tiden, og jeg fr si som Evind Berggrav; "Kjennskap tler ikke pause. Vennskap vokser i det tause."

The denim jacket as a shirt



Its been a thing, and still will be - the cool guys have been wearing their denim jackets as a shirt. Its such an easy statement to put together, and is super solid.


Over coat: Tiger of Sweden, denim jacket: vintage from Urban Outfitters, wife beater: Dovre, jeans: Cubus, shoes: Dr. Martens, hat: American Apparel, scarf: Fretex, sunglasses: Bottega Veneta

Statement jacket from Paris Fashion Week











This jacket I got sent to my hotel, and after wearing it one day in Paris, photographers went wild. This one really creates jacket envy in a flash and is one of my favorites this season.


Jacket: Andrea Crews, t-shirt: Ann Demeulemeester, shorts: Susanne Krabberd, shoes: Joe Nephis, hat: Vivienne Westwood, glasses: Dior, ring: Tom Wood, bag: Mller

Photo: Polliani

Running around Paris

Photo: Polliani

Photo: Polliani

Photo: Stylestalker.net

Photo: Stylestalker.net

Photo: Stylestalker.net


Jacket: Andrea Crews, shirt: Susanne Krabberd, hat: Vivienne Westwood, shorts: Alexander McQueen, sneakers: Joe Nephis, bag: Beck Sndergaard, glasses: Dior, ring: Tom Wood, tail: vintage

Frokost for n



I was born by the river in a little tent

Jeg var aldri den som lett fikk negative tanker. Jeg var ikke den som lot de negative tankene ta over en del av hverdagen og jeg var aldri den som tenkte negativt om andre. Dette var barnet. Dette var barnet som fikk utfolde seg kreativt, hyllet for hans magi og som var beskyttet mot det som s mange fr han hadde erfart og ftt arr p plettfri hud av. Dette barnet var beskyttet mot mot andres fordommer, delagte forhold, mot regninger som ikke kunne betales og for drmmer som ikke gikk i oppfyllelse. Han var ren og hellig, med en naiv tro p at "alt gr".

It's been too hard living, but I'm afraid to die

Det er sndag, og jeg lager frokost...til n. Det hres kanskje trist ut, men det er greit, for jeg har lrt meg til at dette er normalen. servere frokost til n ekstra ville vrt et avvik slik jeg har levd livet mitt, men jeg kan ikke la vre tenke og hpe p at jeg ogs kan f dele sndagsfrokoster p kalde hstmorgener, med den ene. Det var iallefall en del av min drm om hva illusjonen av lykke innebar, og ikke slik jeg fikk tildelt min 35-rige status q. Jeg s meg selv som gift, med barn, med god lnn, hus og frihet til gjre akkurat det jeg ville, nr og hvor jeg ville og med en jobb der jeg virkelig levde av det jeg nsket. Vel, virkeligheten slo knockout p fantasien og historien repeterer seg til stadighet.

I go to the movie and I go downtown.Somebody keep tellin' me don't hang around

Det vre alene vet jeg er en midlertidig status, for alt er i endring, hele tiden. Men p en slik dag som dette - det er sndag og det er hst - skulle jeg nske jeg kunne skru p positivitetsknappen og nyte det i strre grad. Vanen om gjre alt som n person har gjort meg lei, men det har vrt en for stor del av livet mitt til neglisjere, bde som enebarn, som homofil og som et kreativt menneske. Jeg gjr som regel det meste alene bde p jobb og hjemme, men over tid har det begynt bli litt tyngre og bare vre den ene - og i tillegg den som til stadighet skiller seg ut, selv om det st alene ogs er et signal p at man har noe unikt komme med og en stor styrke. Men jeg opplever til stadighet at jeg finner meg i situasjoner med mennesker man skulle tro s verdien i det vreannerledes, men som ironisk nok tar lengst avstand fra det. Det har ikke ndvendigvis noe med vre alene gjre, men ensomheten kommer noks raskt nr man tar valg som baserer seg p skape i et eget kreativt univers.

Then I go to my brother, and I say brother help me please , there have been times that I thought I couldn't last for long

Det ligger vel et hp i negative tanker, ironisk nok, og denne sndagsteksten forblir i sndagen. Frokosten for n har utviklet seg til bli en sen middag for to. N gidder jeg ikke fokusere p at jeg kjenner meg ensom mer, at jeg ikke har mann og barn, at lnna ikke strekker til et hus med privatstrand og utsikt over sjen og at jobben min har tatt lugubre vendinger i takt med tiden. "A change is gonna come" og jeg fr heller bruke energien til begynne og glede meg til ulike de prosjektene som venter. For selv med noe tyngre tanker, akkurat n, er tanken om at "alt gr" heldigvis enda svrt tilstedevrende. Vi har alle dager der livet ikke er helt p topp, men det gr alltid over.

But I know a change is gonna come

Highlights from Paris Fashion Week

Dries Van Noten

Etter Paris FW, sitter jeg igjen med en flelse av at jeg vil utforske verden enda mer. Jeg vil til Afrika danse disco med lvene. Jeg vil p burning man og kjenne betingelsesls kjrlighet midt i en sandstorm, mens stoffer, frynser og dusker virvler meg inn til en kokong og jeg vil atter en gang traske gjennom gatene i Paris, mer dekadent enn noen gang, i en heftig mix av nedtonede farger, vevede mnstre og skrikende kontraster, og drikke te midt mellom Grace Jones og Marie Antoinette. Jeg vil plutselig bli indianer og jeg vil lre meg spille gitar, for veien mellom det etniske og store rockestjerner er ikke lang, og alle kan vre en rockestjerne n. Det er bare ta fram selfie-armen til Dolce & Gabbana og legge ut det fabulse livet du kommer til prosjektere neste vr. Jeg tror vi kommer til erfare at vi vil leke oss masse med uvante kombinasjoner, farger, stoffer, mnstre og fasonger og jeg tror kommende sesong kommer til f oss til gjre den vanskelige verdenssituasjonen litt lettere og la oss ha det litt mer gy! Og om du skulle vre usikker p "noentingsomhelst" for hva du allerede n kan begynne kikke etter, og planlegge nr salget kommer, er det bare n "regel", og det er Dries Van Noten.


Miu Miu


Balmain


Lanvin


Chlo


Isabel Marant


Alexander Mcqueen


Barbara Bui


Louis Vuitton


Loewe


Cline


Valentino


Dries Van Noten

Bli kjent med Uncontaminated Oslo Fashion Art Festival



Hvem er dere?

NOIONE (Rita Larsen, Iselin Engan og Hilde Pettersen Reljin) som er en kreativ plattform som ble etablert i juni i r.Vrt frste prosjekt er UNCONTAMINATED OSLO FASHION ART FESTIVAL.

Hvordan oppstod ideen til UNCONTAMINATED?

Etter ha kommet tilbake til Oslo, etter lang tid ute, nsket vi lage et internasjonalt arrangement i hovedstaden med fokus p alt det spennende som skjer i brytningsfeltet mellom mote og kunst og spesielt vr digitale tids nye kunstnere. Navnet ?uncontaminated? kom av seg selv da vi vil promotere kunstnere alle har jobbet kompromisslst og oppndd suksess nettopp p grunn av den egenskapen.

Hva nsker dere oppn og hvorfor?

VI nsker promotere en ny arena for kompromissls kunst ? et mtepunkt mellom det etablerte og det nye ? som bryter med kategorisering av kunstformer og fremme ntiden visuelle hybridisering.

Hvordan fikk dere spass store navn til festivalen og hvorfor Oslo?

Vi har alle tre et stort internasjonalt nettverk. Vi har jobbet lenge internasjonalt og fortsetter med det. Vi har benyttet oss av kontaktene og vennene vre for f dette til. Norges og Oslos profil internasjonalt har vi ogs understreket: den rene naturen, nordisk arkitektur og design, innovasjonsmiljet og nye subkulturer. Norge er attraktivt presentert p den riktig mten! Vi har blitt mtt med utrolig mye positivitet og engasjement bde utenfor og i Norge.

Hvorfor disse kunstnerne?

Vi har valgt ut kunstnere som passer til temaet for festivalen og som sammen er representative for nye tendenser innen mote og kunst. De er helt forskjellige og har alle et unikt kunstuttrykk og en kompromissls visjon. Alle er nytenkende og nyskapende, og har en karriere som skyter fart og er etterspurte bde innen mote og kunst. Slve Sundsb, en av verdens mest anerkjente fotografer, markerer seg for sin kompromisslse sken etter nyskapelse og er en meget god representant for det vi nsker formidle.

Hva er deres forhold til mote?

Mote/kunst-begrepet er spennende. Vi forholder oss til mote som nyskapende og inspirerende. Er ikke det akkurat hva kunst gjr ogs? Vi har alle tre jobbet svrt nrt med mote, enten via regi, styling eller merkevareledelse. ha et instinkt for mote er en kompetanse som har opparbeidet seg over tid.

Hvor skilles mote og kunst, og hvor mtes de?

De har vel aldri vrt skilt? Men de mtes hos oss p UNCONTAMINATED!:)

Hvordan kan denne dialogen mellom mote, kunst og mannen i gata kommunisere med hverandre?

UNCONTAMINATED er for alle. Dialogen er allerede etablert, vi nsker videre inspirere til en videre demokratisering.

Er festivalen skapt som en vekker til norsk moteindustri?

Vi synes det er mye spennende som skjer i norsk moteindustri og har gode venner som bidrar til vekst innenfor dette feltet. Vrt hp er at norsk moteindustri kan vokse ytterligere gjennom at vi setter motekunst p dagsorden.

Er mote viktig?

Absolutt. Verden hadde ikke hatt individualitet i like stor grad om det ikke hadde vrt for mote. Mennesket har pyntet seg siden tidenes morgen. Og i dag har vi muligheten til strre frihet enn noen gang.

Hvordan ser dere for dere norsk motebransje om fem r?

Vi ser nyskapende spennende norsk design som blant annet Edda Gimnes og er optimistiske. Med UNCONTAMINATED festivalen skape en arena som ogs vil vre med fremme norsk motebransje.

Hva skulle dere nske dere av folk utenfor moteindustrien, alts den vanlige mannen i gata?

Vi nsker skape et bredt engasjement. Digitale medier fremmer ikke bare en ny generasjon kunstnere men gjr ogs kunst og det visuelle mer tilgjengelig for alle. I Norge har for eksempel Fineart vrt tidlig ute og svrt nytenktende i forhold til gjre demokratisere kunstarenaen i Oslo.

Hva skulle dere nske dere av moteindustrien i Norge?

Vi er utrolig takknemlige for alle som stiller opp! Det er det det handler om n, stille opp for hverandre.

Hvem flger dere p Instagram?

Vi flger de som inspirerer oss og venner, Vi flger deg!

Favoritt moteyeblikk?

Det er s mange og umulig trekke frem et favorittyeblikk!

En av de siste vi ser som interessante var samarbeidet mellom Marina Abramović og Riccardo Tisci For Givenchy SS16.